Ile razy w tygodniu należy ćwiczyć?

Jednym z głównych powodów, dla których ludzie zaczynają regularnie ćwiczyć jest chęć zgubienia zbędnych kilogramów, a także wyrzeźbienia sylwetki i wypracowania masy mięśniowej. Jędrne ciało z ładnie zaznaczonymi mięśniami wygląda zdecydowanie lepiej, niż ciało szczupłe, jednak mało jędrne. O takich osobach często mówi się skinny fat – teoretycznie są szczupłe, a czasami nawet chude, jednak ich ciało jest słabe i wątłe, bez ładnie zaznaczonych mięśni.

Ile razy w tygodniu ćwiczyć

Ile razy w tygodniu ćwiczyć żeby schudnąć? To jedno z podstawowych pytań, jakie zadają sobie osoby nastawione na zrzucenie zbędnych kilogramów i wyrzeźbienie sylwetki. Jedno jest pewne – bez względu na to, czy redukcja wagi ma wynosić tylko kilka, czy kilkanaście lub kilkadziesiąt kg, cały ten proces nie powinien przebiegać w zbyt szybkim tempie. Ma to przełożenie zatem również na ilość treningów w tygodniu. Niektóre osoby sądzą, że im szybciej tym lepiej. Opracowują zatem dla siebie wyjątkowo intensywny plan treningowy, wzorując się na przykład na osobach zajmujących się sportem zawodowo. I chociaż mówi się, że sport to zdrowie, w ich przypadku efekt może być zupełnie odmienny. Jednym słowem nie warto się przetrenowywać, bo po początkowym zapale do aktywności fizycznej, zmęczony organizm może zwyczajnie się złamać. A wraz z tym może załamać się motywacja do treningów. Trzy treningi w tygodniu wydają się zatem najbardziej optymalną liczbą dla przeciętnego człowieka.

Trening ile razy w tygodniu

Trening to duży wysiłek fizyczny dla praktycznie każdego. Oczywiście mowa tutaj o treningu, który z założenia ma przynieść redukcję wagi. Trzeba zatem w tym wszystkim pamiętać o konieczności zregenerowania swojego organizmu, na co potrzebna jest odrobina czasu. Jeżeli człowiek wcześniej nie przyzwyczajony do sportu zacznie nagle codziennie biegać lub ćwiczyć na siłowni, niestety dosyć szybko jego organizmu może zwyczajnie być przesilony. Wtedy regeneracja będzie wymagała więcej czasu niż na przykład tylko jeden dzień, a zatem również trening będzie trzeba odłożyć na dłużej. Warto zatem wdrożyć 3 treningi w tygodniu. Po każdym dniu treningu zrobić sobie dzień przerwy w ćwiczeniach – w wolnym od treningu dniu można wybrać się na przykład na długi spacer. Taki wysiłek fizyczny zwykle nie jest na tyle intensywny, by organizm wymagał po nim odpoczynku. Trzy treningi na siłowni w tygodniu, trzy treningi biegowe, czy wreszcie trzy sesje ćwiczeń w domu, to naprawdę bardzo dobry wynik pozwalający schudnąć.

Mierz się zamiast ważyć

Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że treningi muszę iść w parze z bardziej lekkostrawna dietę i obniżeniem ilości spożywanych kalorii każdego dnia. Jeżeli nie utnie się kalorii, treningi mogą nie przynosi spodziewanych efektów w postaci utraty wagi. Natomiast z pewnością przyniosą pozytywne efekty w postaci lepiej wyrzeźbionej sylwetki. Stąd też osobom chcącym kontrolować to, czy sport wpływa pozytywnie na zmianę ich ciała, bardziej poleca się mierzenie się niż ważenie.

Ile razy w tygodniu należy ćwiczyć?
5 (100%) 1 vote